USA – Dag 1 – Rejsen til Staterne (onsdag d. 11/7-12)

Vi startede dagen kl 5.30 i Københavs lufthavn. Havde manden og moren med som officielt tudeorkester, tre uger er jo lang tid! Efter check-in og det lange farvel gik vi op igennem security, hvor vi pga Freja og Mathias kom i familiezonen. Derefter spiste vi lidt morgenmad (fruen her kunne dog ikke spise noget), og gik til sidst ud til den sidste paskontrol og op i flyet til London Heathrow. Man føler sig ret “storfamilie”, når manden i selskabet (min kusines mand Søren) står med seks pas i en stabel. Flyveturen derover gik rimelig nemt, Freja snakkede hele vejen og vi tegnede lidt sammen.

I London Heathrow skulle vi vente i 2 1/2 time på det næste fly. Dette blev dog udvidet til 3 timer, da det fly vi skulle med var forsinket fra New York. Ventetiden var lidt lang, og jeg endte også med at døse lidt hen på en meget ubekvem stol. Tilgengæld har jeg aldrig fløjet med så stor en maskine før. Det var heeelt vildt. Der var flere forskellige sektioner af klasser – rigtig snobbet, pæn, rig, bekvem og så monkey-class hvor vi sad. Flyveturen til New York var meget lang. De første par timer gik okay, hvor vi kunne se noget film og vi fik noget af spise, men de sidste to timer ville man bare gerne have overstået. Piloten var sååå længe om at få flyveren ned, så det kan godt være at forfatteren her, kom til at fælle en lille tåre.

Så endte vi i immigration og paskontrol-helvede, men aldrig har jeg været så glad for at vade ud i et hedeslag, som efter den flyvetur. Vi tog en shuttlebus ind til New York fra JFK, og det var så fedt at se skyline rejse sig. Særligt at se Mias ansigt, for hun har aldrig været der før 🙂 Meeen så kom vi til hotellet – og det er sååå fedt. Receptionen er kedelig og lille, men værelserne er så vilde! Vi har en kæmpe seng hver, og en million puder! Værelset er stort, med to kæmpe skabe og badekar på badeværelset, et lille tekøkken, med både mikroovn pg køleskab. Og så har vi tv, så vi kan se masser af amerikanske serier om aftenen 🙂 Eftersom vi havde været igang i 18 timer på det tidspunkt, så gik vi ud for at finde noget mad (kl 17.30) og her fik jeg oplevet en pizzaburger (nej det lignede ikke en pizza, det var egentlig bare en burger med tomatsauce på). Efter maden plyndrede vi et supermarked for alle deres snacks(!!!) og gik op på værelset hvor Mia og jeg faldt i søvn til Toddlers and Tiaras.